e – mediacja
KANCELARIA MEDIACYJNA PRZEMYSŁAWA CECUGA
e – mediacja Opole
Poza standardowymi sposobami prowadzenia mediacji, nie można pominąć e-mediacji.
Zmiany zachodzące w rzeczywistości społecznej prowadzą nieuchronnie do wirtualizacji naszego życia, które sprawiają, że istniejące granice i bariery tracą dotychczasowe znaczenie.
Zarówno w mediacji sądowej jak i pozasądowej zdarzają się sytuacje, kiedy jeden lub dwóch uczestników mieszkają, pracują w znacznej odległości od siedziby i miejsca działania wybranego mediatora. Niemniej z wykorzystaniem narzędzi takich jak: poczta e-mail, telefon, spotkań online, mediacja może być przeprowadzana w całości w tej formie.
E- mediacje można przeprowadzić w sprawach cywilnych, gospodarczych, pracowniczych, konsumenckich, a także rodzinnych co do których należy zaznaczyć, że do przeprowadzenia jej w tej formie powinno podejść się z ostrożnością.
Po przesłaniu pocztą e-mail wypełnionego wniosku o zainicjowanie e-mediacji, mediator kontaktuje się z wnioskodawcą przekazując informację o wymaganych formalnościach. Następnie nawiązuje kontakt ze wszystkimi stronami, których spór dotyczy, potwierdzając zgodę na przeprowadzenie e-mediacji i zapoznając się z przedmiotem sprawy.
Przed rozpoczęciem pozasądowej e- mediacji należy poczynić odpowiednie przygotowania, które mają istotny wpływ na jej sprawny, bez zakłóceń w komunikacji i otoczeniu przebieg.
Mediator prowadzący sprawę, kieruje się na każdym etapie obowiązującymi zasadami mediacyjnymi i kodeksem etyki mediatora.
Rozpoczęcie postępowania mediacyjnego następuje w ciągu 14 dni, od dnia złożenia przez wszystkich uczestników sporu pisemnych oświadczeń o wyrażeniu zgody na pozasądową e-mediację i przesłaniu podpisanej umowy.
Wpłynięcie wniosku do kancelarii, o zainicjowanie pozasądowej e- mediacji, obliguje mediatora do podjęcia określonych czynności. Wymagana jest zatem opłata administracyjna, wpłacona na konto kancelarii mediacyjnej przez wnioskodawcę lub po połowie przez obie strony, najpóźniej 3 dni przed terminem rozpoczęcia pierwszego spotkania online. Opłata ta wynosi 250,00 zł., netto plus 23% VAT i jest bezzwrotna.
Wynagrodzenie mediatora ustalane jest ze stronami indywidualnie, w zależności od przedmiotu sporu, stopnia skomplikowania sprawy, ilości spotkań online, sporządzenia dokumentacji (ugody i protokołu), kosztów kancelaryjnych.
W sytuacji zawarcia ugody, po jej podpisaniu przez strony, mediator składa protokół wraz z ugodą do sądu.
Po zakończeniu mediacji, strony dokonują płatności za jej przeprowadzenie po połowie (chyba, że postanowią inaczej), przelewem na konto bankowe w terminie 7 dni, od jej zakończenia, na podstawie otrzymanej faktury.
Podaną taryfę opłaty administracyjnej i wskazanych wyżej czynników wpływających na ustaloną ze stronami wysokość opłaty mediacyjnej, nie stosuje się do spraw skierowanych przez sąd powszechny.
Zapraszamy do kontaktu.
doświadczenia w zawodzie